Du vinner i takt med att du lär dig att gå vidare och inser att framtiden erbjuder något finare. - Samzon ft. Danish

Jag blickar framåt med en blick som blinkar utan glädje, men jag känner inombords att ingenting har varit förgäves. Det spelar ingen roll vad som händer, för jag vet att jag lär mig det som händer till en annan dag. Så jag stannar kvar och krigar kommer aldrig att besegras. Kommer aldrig ge upp, mitt liv har jag fått för att leva. Kommer stanna här, för jag vet att det är värt det. Stunden kommer komma då det hela kommer till ett slut, då jag är i tusen bitar men ändå starkare än du. För jag lär mig av min sorg, den förbereder nästa gång. Jag tror att allting har en mening, vill se meningen i allt, men ofta är det svårt som nu då allting känns så kallt. Men jag kämpar, för det är mitt ända val.

Ingenting kommer att bli bättre av att deppa ihop. Ta hellre tag i saken, krigar, och gör sak av mitt rop. Jag tittar bak, jag tittar fram och vet nu vars jag ska gå. Jag följer ljuset nu istället för att bara se på. Och jag hoppas att tiden läker såren. Det kommer komma då man blir något annat än man var, och jag är redo för det steget som jag vet att jag måste ta. Har du varit där jag är så vet du nu vars jag står. Det kanske är så att man får vad man ger, och ger vad man får. Det jag vill säga är att hur svart det hela än värkar så blir det gryning efter natt. Så jag väntar, och gör mig vän med sorgen.

Jag orkar inte mer, nu får det vara slut. Jag knyter mina händer tittar upp, så svara nu. Säg ska det vara såhär? Är detta meningen? Allt jag vill är att i speglen ska kunna se mig le igen. Och jag vet allt bara jag fortsätter kämpa, forsätter hålla blicken uppåt så är jag på rätt väg. Mot dit jag vill nå. Där ingenting har vart förgäves när ens liv varit svårt. Och jag måste nu blicka framåt och hålla hoppet vid liv. För ljuset är det som leder en när man bottnar i skit. Men jag vill spola förbi stunder som denna, det är för sådana här stunder jag vill kunna blunda för jämnan. Och det jag vill säga till dig är att försök inte gömma dig för verkligheten hinner ifatt. Du vinner i takt med att du lär dig att gå vidare och inser att framtiden erbjuder något finare.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Superman