-Unknown

"Den dagen kan komma då jag ligger vit på ett vitt lakan
och läkarna fastställer att mitt hjärta inte längre fungerar.
Ge då mina ögon till en kvinna som aldrig har sett en soluppgång, eller kärleken i en mans ögon.
Ge mitt hjärta till någon vars eget hjärta givit henne ändlösa dagar av smärta.
Ge mitt blod till tonåringen som drogs fram ur bilvraket, så att han kan få se sina egna barn leka.
Ge mina njurar till en människa vars liv vecka efter vecka är beroende av en maskin.
Ta mina ben, varje muskel fiber och allt annat i min kropp och gör det möjligt för ett invalidt barn att gå. Utforska varje hörn, varje skrymsle, ta mina celler om det så behövs och ordna så att en stum pojke kan heja på sitt favorit lag och en döv flicka kan höra regnet smattra.
Bränn det som finns kvar av mig och sprid askan med vinden."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Superman